Pagina's

maandag 19 september 2011

Raddek 17/10/1998 - 19/09/2011


Ratteventje, meutte, patatje, en de laatste jaren door iedereen meer gekend als "de poepie" ipv. je echte naam.
De eerste jaren bezorgde je me vaak grijze haren, maar even vaak was je mijn steun en toeverlaat. Nadat ik ruim 6 jaar geleden het huis verliet, verwaterde onze band wel beetje bij beetje, maar je bleef toch wel altijd een beetje 'mijn' ventje.
Nu al haar kinderen het huis zijn uitgevlogen, was je mijn moeders dagelijkse gezelschap, al zaten echte wandelingen er het laatste half jaar niet meer in. 't Zal hier stilletjes worden zonder jou.
Al sinds tien jaar de enige echte mascotte van het VOC. Ook de vrijwilligers hier zullen je missen: de bekwijlde tennisballen op de schoot of voor de voeten, de stukken oud brood die jij je steeds weer wist toe te eigenen - was het niet door je eeuwige gebedel dan wel door ze te gaan stelen, je vrolijke geblaf om iedereen te begroeten.

Je hebt heel wat watertjes doorzwommen - ondermeer een zware hernia enkele jaren terug; en de gigantische tumor op je milt drie jaar geleden, die je eerst bijna fataal werd maar die uiteindelijk succesvol verwijderd werd waarna je plots weer vele jaren jonger leek.
Daar waar je een half jaar terug nog ruim een uur mee kon gaan wandelen, en nog even uitbundig als altijd een bal apporteerde als er af en toe iemand toegaf, was nu driemaal per dag een plasrondje van 5 minuten meer dan genoeg voor je. De laatste paar weken ging je echt met de dag achteruit. Je vond je rust niet meer, je continue honger door de cortisone waar je al een poos op stond werd steeds erger, je sliep dan weer dagen en nachten amper om daarna weer enkele dagen erg vast te slapen. Maar je was nog vrolijk, kwam nog af en toe met een bal of fles af en werd door de DA een goeie week geleden nog gezond verklaard, voor jouw leeftijd en toestand.
Maar gisterennamiddag was je plots zo moe, opstaan was teveel gevraagd, zelfs als er iemand met eten bezig was, en dat was wel heel wat voor jou. 's Avonds werd je helemaal lusteloos en een bordje vlees in de hoop dat je je medicatie binnenkreeg, merkte je niet eens op. Vandaag, vroeg op de ochtend en net een maand vóór je 13de verjaardag, werd je in je vertrouwde omgeving stilletjes ingeslapen.


Ventje, je hebt lang en goed geleefd, maar je zal gemist worden. Laat ze daar over de regenboogbrug maar een 'poepie' ruiken!
Vergeef me dat ik niet gisteravond al mijn gevoel volgde.. Slaap nu maar zacht, Raddekje, eindelijk je rust gevonden.

4 opmerkingen:

Jethro zei

Raddek, heb je nooit gezien maar zal je ontmoeten op één van onze hoedrondes. Schaapskudde Zeeuws-Vlaanderen met Kérwén,Shadow,Elli,Jess,Hera en Jethro.

Inge zei

Ook al heeft hij een mooie leeftijd gehad, afscheid nemen doet altijd pijn. Sterkte, ook voor je mama..

doggone easy zei

sorry sorry, heb jouw bericht zo laat gezien. heb veel pijn voor jouw en familie. Ik hoor zo veel honden die weg gaan. Ben zo bang. Het is zo difficult zonder ons honden. Ik wenst echt veel veel sterke !!!! Als ik iets kan doen ? Dikke knuffel aan allemaal Viviane Scott Easy and Jump

Carola zei

Jammer genoeg lees ik dit laat, maar alsnog heel veel sterkte, ook voor je moeder.

Carola en de hondjes