Pagina's

dinsdag 20 april 2010

Agility

Jaja, we gaan onze entrée maken, lol. Dit weekend in Merksem/Zonhoven Hasses wedstrijddebuut...
Ze is het afgelopen jaar véél verbeterd, al zal het nog wat voeten in de aarde hebben eer we ook een echt team zijn op het agilityveld (en dat ligt niet zozeer aan Hasse, dan wel aan een stuntelige baas  ). Wachten aan de start is geen probleem meer en als ze haar kop er een beetje bijhoudt, heeft ze ook betrouwbare raakvlakken. Maar over de latten zal ik maar zwijgen, alsook over het spelletje dat ze er zo af en toe nog van maakt. ;-)
Bij de latten is het de laatste weken wel duidelijk dat het van twee kanten komt. Ze neemt ze mee als ik iets zeg doordat ze zich dan nog meer naar me toe keert. En ze neemt ze mee omdat ze nog-nog-nog rapper wil gaan dan de raket die ze al is, er een racespel van maakt dus, en ontdekt heeft dat laagvliegen nog sneller is. Van dat eerste deel durf ik zeggen dat dat zo goed als opgelost is: ik zeg alleen nog het hoognodige (en probeer daarbij mijn timing nog wat te verbeteren). Nu moet Hasse haar deel ook nog doen: aanvaarden dat ik niet meer sneller kàn  en ze dus net zo goed haar sprongen kan afwerken.
Wat betreft er een spel van maken... Hasse kennende zal ze dat wel altijd af en toe blijven doen. Ze doet agility zoooo graag, doet soms zo geweldig hard haar best zoals vandaag op training; andere keren wil ze vooral zichzelf plezieren. Dat wil zeggen: het parcours dat hààr het meeste ligt ipv. dat uitgezet is, tegen topsnelheid zodat ze een slagveld aan toestellen achterlaat. Op zulke momenten kan ik haar soms wel achter het behang plakken (jammer dat je dat zo niet vindt naast een agilityterrein ). Maar ach, daarvoor is het net mijn eigenste Hassje: een clown waar ik àltijd weer vrolijk van word, en nét daarom zie ik haar ook zo graag. 

1 opmerking:

Anita zei

Leuk jullie debuut tijdens een agility wedstrijd.
Heel veel succes

gr Anita'
Toya en Harley